Formació
Cada dia interactuem amb tones de contingut —no sempre de qualitat— i som al centre de la competició constant per captar la nostra atenció. Tot plegat repercuteix en la capacitat de relacionar-nos amb la informació de manera crítica i reflexiva.
L’Alfabetització Mediàtica Informacional (AMI) és la proposta de Verificat per repensar l’educació en l’era de la desinformació.
Articles sobre AMI
Claudia Gimeno: “Arribar al coneixement és un esforç compartit”
Claudia Gimeno va estudiar Liberal Arts a la Universitat de Leiden i gestió internacional i el Màster CEMS a esade i la Universitat de Sant Petersburg. Va estudiar filosofia el…
Tipologies i estratègies de la publicitat: com afecten les nostres decisions
Desembre ja és aquí i les festes venen acompanyades de campanyes promocionals, anuncis de torrons emocionals i grans descomptes. Així que ara que ve Nadal, és el moment de parlar…
Per què necessitem educació mediàtica
Inicialment, s’havia especulat que els “nadius digitals” accedirien i pensarien la informació digital diferent que les generacions més grans. Però la recerca encarregada d’avaluar la capacitat de raonament en línia…
En qui confiem? La DANA i la importància de la confiança crítica
Des del pas de la DANA, hem rebut —i continuem rebent— missatges sobre el nombre de fatalitats, les destrosses materials i les ajudes que es desplacen o no a les…
L’Observatori Europeu de la Desinformació (EDMO) publica una guia d’iniciatives efectives d’Alfabetització Mediàtica
Amb motiu de la celebració de la Setmana Mundial l’Alfabetització mediàtica i informacional (AMI), l’Observatori Europeu de la Desinformació (EDMO) ha publicat dotze principis per a iniciatives que treballen l’AMI…
Elena Mistrello: “Tenim el deure de formar persones conscients, capaces d’informar-se”
Elena Mistrello és professora a la Scuola Italiana di Barcellona i en aquesta entrevista ens ha explicat com ha estat la seva experiència amb l’alfabetització mediàtica portant El laberint de…