Ni Roma ni Marsella han suspès l’ampliació dels seus aeroports, a diferència del que afirma Jéssica Albiach

Només han interromput puntualment els projectes

Només han interromput puntualment els projectes

,

Què s’ha dit?

Que Marsella, París, Roma i Londres han aturat les ampliacions dels seus aeroports.

Què en sabem?

Tots ells han tingut interrupcions puntuals en les obres d’ampliació, però només el Charles de Gaulle de París ha suspès definitivament el projecte.

Jéssica Albiach, candidata de Comuns Sumar a les eleccions al Parlament, ha afirmat en un acte de campanya aquest dissabte 4 de maig a El Prat de Llobregat, que “Marsella, París, Roma, Londres han aturat les ampliacions dels aeroports”.

És ENGANYÓS. Els aeroports de les quatre ciutats han paralitzat obres d’ampliació en els darrers cinc anys, però només el Charles de Gaulle, de París, s’ha aturat definitivament. La resta de projectes van ser pausats temporalment per qüestions climàtiques, però o bé s’han reprès després o bé està previst recuperar-los en el futur.

“A Marsella, a París, a Roma, a Londres han aturat les ampliacions dels aeroports”

Jéssica Albiach (Comuns Sumar)

L’aeroport de Marsella Provença està ampliant la seva terminal 1 per tal d’augmentar el nombre de passatgers que pot absorbir la instal·lació fins als 18 milions. La inauguració està prevista per a aquest mateix mes de maig. El projecte va rebre una valoració negativa de l’Autoritat del Medi Ambient francesa el juliol de 2019, però això no va impedir que obtingués el permís de construcció el desembre de 2020, segons van informar mitjans locals.

Quelcom similar va succeir amb l’aeroport de Roma-Fiumicino, que ha inaugurat recentment dues noves àrees d’embarcament a la terminal 1: una el 18 de maig del 2022 i una altra el 12 d’abril del 2023. L’aeroport va presentar el projecte d’ampliació el 2017 i el Ministeri de Medi Ambient el va rebutjar inicialment el 2019.

A l’aeroport de Heathrow, a Londres, les obres d’ampliació estan aturades, però l’empresa que gestiona la instal·lació segueix tenint-les presents de cara al futur. La pugna per afegir una tercera pista d’enlairament fa anys que dura. El febrer del 2020 un tribunal va declarar il·legal l’ampliació, acceptant les al·legacions que feien activistes climàtics. Tanmateix, mesos més endavant, el desembre d’aquell mateix any, el Tribunal suprem va anul·lar la sentència donant llum verda a l’expansió.

Amb tot, i per diverses casuístiques, entre les quals es troba la pandèmia de la covid-19 i la caiguda de passatgers associada, tal com va explicar The Guardian, el projecte s’ha aparcat fins a l’actualitat.

El departament de premsa de Comuns Sumar ha explicat a Verificat que Albiach es referia a les seves declaracions a aeroports que havien aturat temporalment els projectes d’ampliació.