La iniciativa per crear un cor inclusiu és antiga i no té res a veure amb Cáritas

Aquesta campanya és d’Ecovidrio i la va llançar el desembre del 2019 per donar suport a persenes amb discapacitat intel·lectual


Una cadena que ens heu fet arribar per Whatsapp afirma que Cáritas demana suport per recaptar fons per la fundació Prodis, que ajuda a persones amb discapacitat intel·lectual. El missatge és ENGANYÓS perquè, tot i que la campanya va existir, no va ser impulsada per Cáritas, sinó per Ecovidrio. A més a més, és antiga, de desembre del 2019.

El departament de premsa de Cáritas ha confirmat a Verificat que l’entitat ja havia detectat el missatge, però que en desconeix l’origen i que no té ni ha tingut mai cap vincle amb aquesta campanya. Ecovidrio ens ha explicat per la seva banda que, efectivament, el desembre del 2019 va llançar un vídeo amb l’objectiu d’arribar a un milió de visualitzacions i així recaptar 6.000 euros per fer una donació a la fundació Prodis.

El vídeo, que encara està disponible al canal oficial de Youtube d’Ecovidrio, suma més de 2,9 milions de visualitzacions. El departament de comunicació de l’entitat ha explicat a Verificat que van aconseguir el seu objectiu de visites en menys d’un mes, però que el contingut continúa ciriculant de manera orgànica a les xarxes.

A les imatges, un grup de persones amb discapacitat intel·lectual vestides amb samarretes d’Ecovidrio versionen la cançó “No dudaría” d’Antonio Flores.