Formació
Cada dia interactuem amb tones de contingut —no sempre de qualitat— i som al centre de la competició constant per captar la nostra atenció. Tot plegat repercuteix en la capacitat de relacionar-nos amb la informació de manera crítica i reflexiva.
L’Alfabetització Mediàtica Informacional (AMI) és la proposta de Verificat per repensar l’educació en l’era de la desinformació.
Articles sobre AMI
Per què necessitem educació mediàtica
Inicialment, s’havia especulat que els “nadius digitals” accedirien i pensarien la informació digital diferent que les generacions més grans. Però la recerca encarregada d’avaluar la capacitat de raonament en línia…
En qui confiem? La DANA i la importància de la confiança crítica
Des del pas de la DANA, hem rebut —i continuem rebent— missatges sobre el nombre de fatalitats, les destrosses materials i les ajudes que es desplacen o no a les…
L’Observatori Europeu de la Desinformació (EDMO) publica una guia d’iniciatives efectives d’Alfabetització Mediàtica
Amb motiu de la celebració de la Setmana Mundial l’Alfabetització mediàtica i informacional (AMI), l’Observatori Europeu de la Desinformació (EDMO) ha publicat dotze principis per a iniciatives que treballen l’AMI…
Elena Mistrello: “Tenim el deure de formar persones conscients, capaces d’informar-se”
Elena Mistrello és professora a la Scuola Italiana di Barcellona i en aquesta entrevista ens ha explicat com ha estat la seva experiència amb l’alfabetització mediàtica portant El laberint de…
Controls parentals i acompanyament per navegar el món digital
En els darrers anys, l’ús de tecnologies digitals s’ha convertit en una part integral del dia a dia dels infants i adolescents. Segons un estudi elaborat per UNICEF, l’edat mitjana…
Irene de Puig i Olivé: “El pensament crític no es pot ensenyar, s’ha d’aprendre”
Irene de Puig va ser directora del GrupIREF fins a 2015 i actualment n’és assessora i col·laboradora. També és autora de nombrosos llibres sobre educació, filosofia, drets humans i dels…