A Barcelona cada cop hi ha menys accidents de trànsit, malgrat el que diu Anna Grau
Els accidents de trànsit ha baixat des del 1987 i també des del 2015 i hi ha menys víctimes mortals i motos accidentades.
Què s’ha dit?
Que Barcelona és cada cop una ciutat més insegura pel que fa a accidents de trànsit
Què en sabem?
El nombre d’accidents de trànsit ha baixat des del 1987 i també des del 2015. També hi ha menys víctimes mortals i motos accidentades.
Anna Grau, candidata de Ciutadans a l’alcaldia de Barcelona, ha afirmat al debat organitzat per RAC1 i La Vanguardia que la capital catalana és “cada cop una ciutat més insegura”, donant a entendre que han augmentat els accidents de trànsit (a partir del minut 39:00).
És FALS. Els accidents de trànsit han baixat en un 50% entre 1987 i 2021 i un 23% des del 2015. Pel que fa a víctimes mortals, la dada també s’ha reduït: de 69 el 1987 a 12 el 2021, un 83% menys.
“[Barcelona és] cada cop una ciutat més insegura" [en referència als accidents de trànsit]
Anna Grau, Ciutadans
Grau també ha afirmat que “sortim a un accident mortal de moto cada mes”, però el número de 12 morts és d’accidents de trànsit en general, no només de moto. Tot i que els conductors de moto són més vulnerables que els de cotxe, les dades no permeten afirmar que totes aquestes defuncions pertanyin a motoristes.
En qualsevol cas, la mortalitat dels carrers de Barcelona es redueix de manera sostinguda. Concretament els accidents de trànsit a Barcelona han passat dels 15.400 als 7.652 entre 1987 i 2021, d’acord amb dades de la Guàrdia Urbana. A més, s’ha reduït el nombre de persones ferides en una tercera part en les darreres tres dècades.
Els accidents també s’han reduït en un 23% des que l’actual alcaldessa, Ada Colau, va assumir el càrrec el 2015. El nombre d’accidents de trànsit a la ciutat ha passat de 9.999 el 2015 a 7.652 el 2021. El 2019, just abans de la pandèmia, n’hi va haver 10.028.
També es redueixen els accidents de moto
A la seva intervenció, Grau posa com a exemple els accidents de moto, però aquests també s’han reduït: entre 2010 i 2021, el nombre de motos involucrades en accidents ha baixat en un 38%, passant de 213 a 131, d’acord amb les Dades Obertes de la Generalitat. Així i tot, les dades no indiquen quants d’aquests van ser mortals.