La imatge de la “torrada ja untada” de Mercadona és un muntatge pel Dia dels Innocents
La imatge forma part d’una innocentada que va compartir el consultor en màrqueting estratègic Juan Viñas en el seu perfil de LinkedIn amb motiu del Dia dels Innocents.
Què s’ha dit?
Que Mercadona ha posat a la venda una “torrada ja untada” en un envàs per ser consumida directament.
Què en sabem?
És una innocentada creada pel consultor en màrqueting estratègic Juan Viñas, com ell mateix ha reconegut i com confirmen des de Mercadona.
S'ha viralitzat un tuit que comparteix una imatge d'una "torrada ja untada", un suposat nou producte de la cadena de supermercats Mercadona. La fotografia, que també s'ha fet viral a Facebook i a TikTok amb més d'1,6 milions de reproduccions, mostra un envàs amb una llesca de pa torrat untada amb formatge cremós i melmelada per poder ser consumida directament. "No és Photoshop, és el nostre futur distòpic", assegura el perfil de Twitter que publica la imatge.
És fals. Tot i que diversos usuaris s'han adonat que era un muntatge, molts altres han reaccionat com si es tractés realment d'un nou producte de Mercadona. La imatge, no obstant això, forma part d'una innocentada que va compartir el consultor en màrqueting estratègic Juan Viñas en el seu perfil de LinkedIn amb motiu del Dia dels Innocents el passat 28 de desembre. Davant l'abast de la broma, el mateix Viñas va compartir una altra publicació on aclaria que "la torrada ja untada de Mercadona va ser una innocentada" seva per "promocionar amb humor" els seus serveis de consultoria. "És una innocentada", confirmen també des del departament de premsa de Mercadona a Verificat.
Mercadona posa a la venda una torrada ja untada
Juan Viñas va publicar la imatge de la "torrada ja untada" el 28 de desembre, Dia dels Innocents, el que ja podia ser un indici que es tractava d'un muntatge. A més, al final del seu post, deixava veure entre línies que es tractava d'una broma: "Tens tot el dia d'avui per compartir aquesta notícia. Demà és tard".
La innocentada també va ser reproduïda a Twitter pel tecnòleg alimentari i divulgador científic Mario Sánchez, qui va ironitzar amb el fet que "estava fart d'haver d'encendre la torradora cada matí" i posteriorment va reconèixer que es tractava d'una broma creada per Viñas. No obstant això, diversos usuaris van pensar que sí que era un nou producte de Mercadona.
A més del mateix desmentiment de l'autor de la innocentada, hi ha diversos elements que demostren que és una fotografia manipulada. En la denominació del producte que apareix indicada a la prestatgeria del supermercat, està escrit "ou planxa", la qual cosa indica que, en realitat, es tracta d'una imatge dels ous fregits envasats de Mercadona que es van fer virals fa unes setmanes i els quals sí que són un producte real creat pel cuiner espanyol Javier Yzuel.
De fet, la imatge que s'ha emprat per crear la "torrada ja untada" és precisament la que apareix al tuit viral dels ous fregits de Mercadona, ja que, com es pot comprovar comparant ambdues fotografies, coincideixen el fons, l'envàs i fins i tot es percep la forma dels ous darrere de la torrada. Els ous envasats encara no es poden trobar a tots els supermercats de la cadena perquè estan "provant de vendre'ls en algunes botigues" abans de decidir si els distribueixen a tots els seus establiments, expliquen des de Mercadona.